Kvalitetspolicy
Kvalitet skall genomsyra allt vi gör. Vi som arbetar inom företaget skriver under på en gemensam värdegrund, kundfokus, miljöpolicy och kvalitetsperspektiv.
Du som anlitar oss skall känna trygghet och förtroende i varje del av processen.
Kvalitetsgruppen består av medarbetare från samtliga avdelningar på vårt företag och leds av VD.
VI KOMMER HEM TILL DIG.
Vi glömmer aldrig att det vi kommer in till din bostad och genomför arbete som du kommer att leva med i många år framåt. Ditt kök kommer att antagligen bevittna dina barns uppväxt, många glada middagar med goda vänner och familj; den kommer att vara en del av din familj. Detta tar vi på största allvar. Det är också något vi påminner varandra om så ofta det bara går.
Vi arbetar med händerna. Och vi som arbetar inom företaget är människor. Människor gör ibland fel. Det kan vara allt från att vår speditör gör ett fel till att vi gör ett fel. Det händer – och vi är öppna med att det faktiskt inträffar misstag ibland. Produkterna vi arbetar med är känsliga och även om vi skyddar transporterna, utbildar våra partners och personal så är vi alla människor.
När en avvikelse inträffar ska vi fokusera på att våra kunder inte drabbas mer än absolut nödvändigt.
Företaget utvärderar, förbättrar och utvecklar rutinerna för klagomålshantering, avvikelserapportering och kundnöjdhet varje dag.
MILJÖ OCH KLIMAT
Vi arbetar med en råvara som är till sin natur - miljövänlig. Det vi säkerställer under processen är att bearbetningen och transporten sker så miljövänligt som möjligt.
Där det är möjligt använder vi alltid båttransporter från gruvan till produktionsanläggning. Det finns ett fåtal tillfällen då det inte är möjligt och då använder vi speditörer som klimatkompenserar.
När vi reser i tjänsten använder vi tåg i första hand. Flyg är endast tillåten när restiden överstiger 6h.
Självklart så klimatkompenserar vi!
ÖPPENHET OCH TRANSPARENS
På webbplatsen redovisar företaget aktuella kundnöjdhetssiffror; som uppdateras i realtid.
Du som känner dig missnöjd med vår hantering kan, med fördel vända dig till Konsument Europa eller Allmänna Reklamationsnämnden.